شامی پوک

مطبخ خانومی

شامی پوک

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شامی پوک

موادلازم:

گوشت             200گرم

لپه یا نخود               200گرم

پیاز رنده شده            1عدد کوچک

سیب زمینی پخته و رنده شده           1عدد کوچک

تخم مرغ             2عدد

ماست چکیده               1قاشق غذاخوری

نمک و فلفل                به مقدارلازم

دارچین                      1/4قاشق چایخوری

جوش شیرین                1قاشق مرباخوری

طرزتهیه:

گوشت رو به روش پایه می پزیم و ریش ریش می کنیم.(روش پایه یعنی گوشت رو با پیازخردشده تفت می دیم و بامقدارکمی نمک و فلفل و آب می پزیم).

نخود یا لپه رو 24 ساعت خیس می کنیم .(من از نخود استفاده کردم)بعد 2بار از دنده ریزچرخ گوشت چرخ می کنیم.

گوشت ریش ریش شده رو با نخود 2بارچرخ شده مخلوط می کنیم 2قاشق غذاخوری از آب گوشت رو هم اضافه می کنیم.بعد سیب زمینی پخته و رنده شده و پیاز رنده شده روبهش اضافه می کنیم.

تخم مرغ روهم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.بعد نمک و فلفل ودارچین رو هم اصافه می کنیم.

ماست رو با جوش شیرین مخلوط می کنیم هروقت شروع کرد به حباب دادن به مخلوط شامی اضافه می کنیم.

روغن رو درتابه می ریزیم و روی گاز می ذاریم وقتی روغن داغ شد به اندازه یک نارنگی ازمخلوط شامی برمی داریم و به صورت گرددر دست گرد باز می کنیم وبا نوک انگشت وسطش رو یک سوراخ می کنیم(مثل دونات) و در روغن هردو طرفش روسرخ می کنیم.البته من دوست دارم شامی رو بیضی درست کنم و گرد درست نکردم ولی اصلش درشمال مثل دوناته.

تقدیم به همه شما عزیزانم...



موضوعات مرتبط: کتلت ها وکوکوهاواملتها ، غذاهای شمالی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 16 اسفند 1394برچسب:کتلت ها وکوکوهاواملتها,غذاهای شمالی, | 18:32 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.